Tillbaka i kylan..

Ja, vad kan jag säga? Jag fryser om öronen, om fötterna, om händerna, om näsan, om benen, jag är förkyld och det blåser så mycket att det som nu är -1 grad känns som -15 ... Det är inte kul att kliva av planet efter en lång resa från mitt andra hem och känna kylan slå emot en som ett knytnävsslag. För några dagar sedan hade jag på mig en kort klänning och en tunn kofta på kvällarna och nu springer jag runt med fyra långärmade, tjocka tights, mjukisbyxor och dubbla strumpor.
Nej, vintern är verkligen ingenting för mig. Jag tar hellre med mig katterna, Fredrik och alla våra saker och flyttar till Corralejo för gott. Man kan väl lika gärna utgå därifrån och åka på semester till andra länder? Hoho!

Jag jobbar nu i alla fall. Dubbeljobbar, faktiskt. Jag är provvakt på Hästfysion just nu, & imorgon också. Dessutom gör jag klart SFKM-kontakterna. Dubbla löner och jag gör det samtidigt, visst är det underbart ?
Dock börjar lägenheten där vi sitter bli kall, dessa jäklar stenväggar alltså.

I vilket fall som helst. Efter en lång paus tar jag upp bloggandet igen! Nu ska jag fortsätta jobba.
Ciao  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0