Uppe med tuppen...

...& jag måste erkänna att jag är pigg, konstigt nog. Jag steg upp klockan kvart över fem imorse för att duscha, klä på mig, sminka mig, fixa håret etc. Det kan vara jobbigt att vara tjej!
Jag har i alla fall fått i mig mitt kaffe och nu borstar jag tänderna. Jag och Emelie ska ner och fodra hästarna om tjugo minuter sedan styr vi bilen mot Färjestaden.

På tal om annat, så läste jag precis en kommentar som Fredrik skrev till mig för två inlägg sedan. Det löd något i stil med "Om du laddar upp allt för hemska nakenbilder på mig så får du smisk, du vet att jag menar allvar ;)".
Därför tänkte jag berätta en liten historia som skrevs under första veckan på vår semester.

Fredrik ska precis ta en snabbdusch. Jag står inne i sovrummet framför spegeln och har precis börjat sminka mig när min kära pojkvän rusar ut från badrummet helt naken, skriker och hoppar upp i sängen. När han ligger där och skakar är det ända han förmår sig att säga; kackerlacka!
Jag vägrar gå in på toaletten och även han känner sig inte direkt manad. När han sedan springer ut i hallen, tar på sig sina skor och rycker åt sig sopskyffeln kan jag inte sluta skratta. I ungefär tio minuter hoppar han in och ur badrummet och försöker få tag på kackerlackan. Det ser ut som att kackerlackan kommer vinna fighten, tills han väljer helt fel utväg och flyr ut i hallen. Fredrik mosar då kackerlackan med sopskyffeln. Han ska slänga ut kackerlackan från balkongen när han ser att jag ställt mig längst in i köket, så för att retas går han närmre med kackerlackan mot mig. Jag får till slut panik, slår undan sopskyffeln och kackerlackan flyger iväg.
Vi hittade honom under micron.
Vi båda fick oss ett gott skratt, samt några fina naken-kackerlacksjagar-bilder.
Underbart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0