Pili har fått inredningsmani!

Nu när jag och Fredrik fått vårt eget, ett litet sött hus på 58 kvm med tre rum och kök, vill jag verkligen få till det som jag vill ha det. Jag och Emelie var på City Gross idag och storhandlade mat till kylskåpet och frysen i huset. Det blev inte bara mat utan underlägg till tallrikar, diskborste, trasor, tvål, diskmedel osv osv. Jag har gjort av med mer än tusen kronor idag och allt till huset.

När vi kom dit, jag hade skrivit på kontraktet och alla mina lådor och väskor var uppackade rusade jag runt i huset och funderade på hur vi kunde inreda, byta ut möbler och fixa för att det skulle bli så hemtrevligt som möjligt. Jag bytte gardiner på en gång. De fula gamla tantgardinerna ersattes av vita panelgardiner, som ska införskaffas till de fönster som jag inte hade till också. Jag har massor av idéer och eftersom att vi redan har fullt möblerat kommer det inte bli så dyrt att fixa till det. Småsaker, det behövs. Lite småjusteringar, sedan är det precis som jag vill ha det. Byte av duschdraperi, fina sängkläder, överkast, lite mattor, ljus och annat smått och gott. Om Fredrik går med på det ska jag byta ut de gamla sofforna (gulgröna är de) som står i vardagsrummet till mina två svarta skinnsoffor. De skulle passa perfekt och verkligen matcha med den fina öppna spisen vi har.

Jag köpte en inredningstidning (Allt i hemmet) av bara farten när jag var inne på Hydro i Lindsdal för att se om där fanns lite inspiration. Sitter inne på bluebox.se och ahlens.se nu också, ser om jag hittar något fint man kan beställa hem som passar. Jag är så himla exalterad över det här, det kommer bli så himla roligt! Stackars Fredrik kommer väl bli galen på mig antar jag. Jag hoppas att han har överseende, haha! Jag är galen.



Superfint från Bluebox
Fruktfat, 199 :-
Duschdraperi, 299 :-
Duopump för diskmedel och tvål, 249 :-



Superfint från Åhlens Hem
Dörrmatta, 169 :-
Vit pläd, 495 :-
Golvlampa, 355 :-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0