Pili är nöjd med dagen!

Jag kom till skolan i morse klockan tio i åtta. En utav mina lärare, Sigrid, visade mig vägen bort till det klassrummet jag kommer hålla till i under ett år och jag fick sätta mig för att vänta in de andra.
Jag måste säga att alla var väldigt trevliga. Jag kommer säkert trivas superbra i min klass.

Vi åkte till en ekologisk odling idag. Vi fick veta hur det funkade med ekologiska varor, vad som var bättre än de varor som inte är ekologiska och varför vi ska välja kravmärkta produkter. Det är ganska intressant egentligen, trots att jag aldrig varit intresserad av det innan. Nu förstår jag principen med GMO och hur illa människor beter sig som producerar livsmedel.
Efter odlingen var det meningen att vi skulle iväg på skogsvandring och äta lunch vid en sjö, men piskande ösregn stoppade oss. Vi åkte ut till Sigrids stuga och åt lunchen istället, pratade om livskvalité och hur vi såg på det materiala samhället vi har idag.

Klockan tre hade jag möte med min klassföreståndare. Jag kommer att plugga sju ämnen vid sidan av hälsa och livskvalité. Matte A, Svenska A & B, Engelska A, Historia A, Samhälle A och Religion A. Jag har redan satt igång med historian, samhälle och svenska. Det kommer bli tufft, men jag måste erkänna att jag älskar det. Äntligen kan jag få ut lite utav mina dagar.

Imorgon blir det ännu mer naturlig kost. Vi ska ut i naturen och lära oss om svampar, plocka bär etc. Det kan bli intressant, även om det inte låter så himla kul! Jag gillar det.

Nu har jag spenderat min kväll med historia, så för min del blir det slappna av framför teven en stund och sedan ska jag lägga mig och läsa deckaren vi ska läsa i svenskan.
Myspys.

Kommentarer
Postat av: Martina

Bytt skola igen? Skulle du inte börja på Strömsholm? :)

2009-09-04 @ 21:53:14
URL: http://fiktiiiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0