Mästerkocken Pili!

Jag lagade riktigt god mat ikväll! Jag bestämde mig för att laga till något riktigt exklusivt.

Så, det blev kryddad kycklingfilé som jag vände i mjöl (kycklingschnitzel) och sedan stekte i olja. När jag stekt kycklingen tre minuter på varje sida lade jag kycklingen i en smord ugnsform. På schnitzeln lade jag två skivor squash, en rullad skinka, strödde på parmesan och en skiva goudaost. In i ugnen på 200 grader och under tiden kokade jag spagetti. På tallrikarna lade jag upp ett salladsblad, skivad gurka och tomater. Till maten blev det ett glas vitt vin för mig och en öl för Fredrik!

Ja, hujedamej vad gott det var! Till och med Fredrik tyckte att det var supergott. Jag är himla nöjd med mig själv!

Nu har vi kikat på idol. Jag har krupit ner i pyjamasbyxor, mina gosiga fårullstofflor och en kofta. Jag har dessutom gjort klart halva arbetet i historia och kokat mig en kopp te. Fredrik ska precis ta fram lite chips och dipp, så jag tror jag kommer skära lite morötter att dippa jag också. Vardagsrummet är dessutom helt klart och inrett nu, så mysfaktorn är underbar. ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0