Det som sitter livet ut.

Tatueringar.
Folk tatuerar sig. Det är väldigt vanligt nu för tiden.
Jag har också tatueringar, två stycken.

Många tatuerar sig nuförtiden, för att det är modernt. Dock tänker de inte på hur de kommer känna om tatueringen när de växer upp, blir äldre. Unga, i min ålder, tatuerar in onödiga saker som de egentligen inte kan säga betyder för dem. Många kommer ångra sig i framtiden, undra varför de satte dit det där ärret som kommer sitta tills du ligger begraven meter under marken.

När jag gjorde min första tatuering, på höften. Hibiskus blommor som växer upp från höften mot midjan, hade jag en tanke bakom det hela.
Mitt andra hem, har under en lång tid varit Corralejo, Fuerteventura. Det är en plats som betyder otroligt mycket för mig, en plats som jag aldrig kommer kunna släppa. En plats som jag alltid kommer att återvända till, oavsett hur gammal jag är. På ön är Hibiskusblommor en symbol. Det är en symbol för vad ön har att erbjuda. För mig är det en symbol över mitt paradis på jorden, min plats där jag alltid kan vara mig själv. Därför gjorde jag mina hibiskusblommor.

Min andra tatuering, en turkos fjäril. Fjärilen symboliserar en känsla jag fick utav en gåva. Känslan av att hittat rätt och äntligen slagit sig fri. Fjärilen som flyger på min fot, är en symbol för frihet och passion. 

Jag har funderat länge, har velat göra en tatuering till, två tatueringar till. 
En tatuering som jag planerar att göra ska sitta på ländryggen. En text som lyder "I don't know who invented high heels, but I owe him a lot". Ett citat taget från Marilyn Monroe. 
För mig är det en symbol över något jag varit intresserad av så länge och alltid kommer vara intresserad av; skor. 
Många kanske tycker det är fånigt, men det är något i mitt liv som jag inte kan vara utan, så är det bara. 

En andra tatuering ska sitta på skulderbladet - en elefant (som jag ska teckna själv). En liten elefant, där snabeln sträcker sig mot himlen. På elefanten ska det ringla sig en banderoll med texten "Amor vincit omnia", Kärleken övervinner allt på latin. Elefanten symboliserar min mormor, en person som alltid har funnits i mitt liv och alltid kommer finnas där oavsett vad som händer, som en bästa vän.


Tatueringar är egentligen ett sätt att placera bilder av minnen på sitt eget tempel. Din kropp är ditt tempel och tatueringar är dina egna speciella historiska minnen. Tatueringar är ett sätt att minnas i konst, i alla fall för mig. Kanske borde fler människor tänka så, innan de sätter sig i stolen och låter sig stämplas för alltid.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0