Dålig uppdatering.

Jag har haft mycket och göra nu. Skolan är helt underbar, jag trivs som fisken i vattnet och har verkligen ingen anledning att klaga alls.
Vi har tema natur nu. Mycket handlar om ekologi, som odling och köttproduktion. Vad är bra att köpa för naturen, och vad är inte bra att köpa? Fredrik är trött på mig och mitt tjat om hur gott grönsaker och annat nyttigt är. Han blev chockad när han tittade i kylen då vi flyttade hit. En HEL HYLLA med bara grönsaker. Det är hemskt, stackars Fredrik!
Vi var på en konstgård/ekologisk odling i Dyestad igår. Vi fick plocka med oss en massa grönsaker ifrån ett växthus som de ägde och idag lagade vi mat på det vi fick med oss. Det blev verkligen en riktig veganmåltid.
Till förrätt gjorde vi (Erik, Elin, Anna, Vera & jag) ugnsgratinerad tomat med olika örtkryddor tillsammans med en jättestark chilisås och salviblad. Supergott! Till huvudrätt blev det Pasta Pesto och Pasta med tomatsås samt en grönsallad med paprika, tomat, lök, gurka och ruccolasallad.

Nu är jag hemma. Fredrik lagar mat och jag bloggar. Alldeles strax ska jag sätta igång och diska, sedan ska vi fixa till det sista som vi köpt från IKEA. Vi ska lägga ut mattan, hänga in kläder osv. Sedan blir det systemet och så ska vi hyra en film som vi tänkte se på ikväll, kanske två. Vi tänkte äta lite tacos, se idol, dricka lite vin och bara mysa.
För övrigt vill jag berätta att jag älskar vårt hus. Det är så himla mysigt och så fort vi fått in våra skinnsoffor i helgen kommer det vara helt perfekt! Jag är så himla glad, kan verkligen inte bli lyckligare nu.
Nej, disken väntar. Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0