Someone's watching over me

Jag älskar att vara tillbaka hos Fredrik hemma i huset igen. Jag har saknat det där med gymmet, myset på kvällarna, matlagningen. Ikväll gjorde jag lite extra jobb i köket och gjorde en supergod kycklingrätt! Här är receptet och en bild;

-Häll över 2 dl matolja i en stekpanna, finhacka en och en halv chili, finhacka fem vitlöksklyftor och bryn i oljan.
- Stek två kycklingfiléer fyra till fem minuter på varje sida i samma stekpanna och börja koka vatten till spagetti.
- När kycklingfiléerna stekts och fått stekyta, häll i två dl matgrädde och en dl vitt vin. Låt koka.
- Häll i spagettin när vattnet kokat upp, koka så länge som behövs.

Servera tillsammans med en färsk sallad. Jag hade sallad, gurka och tomat på tallriken.
Så himla gott blev det! Sjukt gott! Till och med Fredrik gillade det. Han sa något i stil med "Du är verkligen duktig på att laga mat". Då blir man alltid glad!

Nu har vi precis kikat på Little Miss Sunshine och myst i soffan. Lara Croft - Thombraider nästa! Love ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0