Måndagsångest..

Varje måndag, likadant. Jag älskar den här skolan, älskar den här klassen, samtidigt som jag känner "helvete, jag orkar inte en vecka till". Jag kan tänka mig att det varit stressen över alla ämnen jag pluggat vid sidan av, men jag har bestämt att jag ska dra ner på ämnena och bara fokusera på matte, svenska och engelska efter skolan.

Alldeles strax ska jag springa ner till Jönssonsalen och kolla måndagsforumet. Den här dagen är en allmänt seg dag, med massor av arbete om OtG. Handlar mycket om att leva utanför nuet och så, vi har en uppsats vi ska skriva om en alternativ värld vi skulle vilja leva i.

Ikväll blir det packning, tvätta kläder och packa necessären. Jag ska leta upp mitt pass, Binterkortet och växla pengar till euro. Imorgonkväll åker jag till Kastrup i Danmark och ska sova på flygplatsen. Vid klockan sex på onsdagmorgon lyfter planet mot varmare delar av världen. Det ska bli så himla kul att träffa mamma, pappa och lillebror igen. En vecka ledigt kan behövas nu, känner jag.

Nej, dags för mig att kila!
xoxo Pili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0