Vad vill jag göra med mitt liv?

Det är svårt. Jag är sjutton år, snart arton. Ska man veta vad man vill göra med livet när man är så pass ung som jag? Nu för tiden vet inte sådana som är över trettio vad de vill göra med livet.

Jag har i alla fall planer. Jag har drömmar, som jag tänker uppfylla. Vi börjar med nutid. Jag går Hälsa och livskvalitet på Ölands Folkhögskola. Detta är nog mest för att fördriva tiden innan jag fyller arton, så att jag får in lite pengar (studiebidrag och inackorderingsbidrag). Samtidigt pluggar jag Terapeutisk Basmedicin för att ha grunderna till Massageterapeut-kursen som jag ska gå, vilket börjar i mars.

Vad jag vill göra sen, som antagligen kommer bli år 2011, är att starta ett eget företag där jag hjälper andra med träning, kost och massage. Senare kanske detta utvecklas till utbildningar, för att utbilda andra till det jag själv jobbar med.

Jag ska även vara chef för Poolbaren nästa sommar, så sommaren kommer spenderas i baren för att tjäna in pengar till att åka till Spanien och jobba på det Rescuecentret som vi håller på att starta där nere. Inte dåligt, inte dåligt.

Jag har mycket, i tidig ålder. Det är inte många i min ålder som vet vad de vill göra. De flesta ska gå gymnasiet i ett och ett halvt år till, och sedan? Jag känner att jag vill bli något, jag vill skriva rubriker med det jag gör. Mycket av min målmedvetenhet har jag antagligen fått från mina föräldrar. Man brukar väl säga att äpplet inte faller långt ifrån trädet? Jag tycker om att de har uppfostrat mig som de gjort. Jag har dem att tacka! Jag har lyckats med mycket och det har fått mitt självförtroende och diciplin att växa för varje mål jag når.

Man ska tänka framåt, man ska tänka positivt och se alla mål som en möjlighet i livet. Det är då man kommer någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0