Snart kommer tomten!

Åååh, nu är det bara två veckor kvar till första advent. Då får jag pynta hela vårt hus med adventsstjärnor, ljusstakar, ljus, tomtar och röda dukar! Jag får till och med klä granen (ja, min familj har alltid pyntat granen första advent). På morgonen första advent ska jag stiga upp och laga risgrynsgröt och tända första ljuset i adventsljusstaken! Jag ska lyssna på julmusik, äta pepparkakor och dricka glögg framför brasan. Jag ska njuta av synen av julpynt och underbara dofter. Jag får skriva julkort och skicka till släkt och vänner! Julfilmerna kommer börja gå på tv och julkalendern börjar.

Och snart är det dags att handla julklappar också, och gå på alla julmarknader. Det ska bakas julgodis och göras köttbullar, julskinka och janssons frestelse.

ÅÅÅÅH! Hela julkänslan bara sprider sig i kroppen och får mig att må så himla bra. Jag älskar julen! Jag ÄLSKAR julen!

Jag hoppas verkligen att det kommer snö i år också, så det lyser upp lite i mörkret utanför fönstren.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0