Finns spöken?

Vi sitter i klassrummet och driver tiden genom att titta på spökfilmer på youtube. Ibland kan man ta sig en funderare, undra om andar och demoner verkligen finns. Jag tror på spöken, jag tror att det finns sådana som inte tagit sig över till andra sidan för att de har saker oklara.

Igåreftermiddag när jag satt och pluggade ensam i klassrummet hörde jag släpande steg. Jag trodde det kom någon i korridoren utanför, så jag gick ut för att se vem det var, men där var det helt tomt. Jag stannade upp och lyssnade, knäpptyst. Inte ett ljud någonstans. Jag ryckte väl mest på axlarna och gick in i klassrummet för att sätta mig igen. Precis när jag börjat skriva så hör jag de där släpande stegen igen, fast bakom mig. Jag vänder mig om och går till fönstrena för att se om det ligger någon gren mot dem och gör så att det låter. Ingenting. Jag är åter igen knäpptyst och inte ett ljud hörs. När jag sedan går och sätter mig igen hör jag de släpande stegen igen och den här gången stannar dem precis bakom mig, och jag får den obehagliga känslan att någonting eller någon står och iakttar mig. Jag har aldrig känt den känslan så starkt förut.
Jag gick ner och satte mig i cafét istället...

Vad tror ni? Finns det spöken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0