Valborg!

Jag hade en helt underbar valborg tillsammans med mina Borgholmsflickor, Lindgren och Stockholmarna igår. Det blev grillning och ciderdrickande, massor av skitsnack och underbart väder. Stockholmarna kom efter vi hade ätit.

Vi satt inne i soffan i Sannas vardagsrum hela kvällen. Eftersom att det inte blev någon eld på grund utav torka fanns det ingenstans att gå under kvällen. Natten hade dock mycket att erbjuda, trodde vi!
Vi gick ner mot stan vid tolvtiden, för att träffa människor nere vid Bems. Det brukar alltid vara öppet och alltid fullt med människor på Valborg. Men icke, det var totaldött nere i stan. Vart har alla ölänningar tagit vägen?

Vi tröttnade, försökte få tag på taxi i en timme och till slut kom vi bort till Köpingsvik, där vi skulle tillbringa natten nere i Kims lägenheter. Jag, Daniel, Dhino och Leo sov i en utav dem medan Kim, Sanna och Johan tog den andra. Fia, Lindgren och Sandra drog sig hemåt redan vid halv ett! Sicka snorungar!  (:

Sanna ringde och väckte mig från grannlägenheten vid halv tio. Ingen rolig morgon, jag måste erkänna att det var riktigt jobbigt att stiga upp.
Eftersom att vi åkt direkt från stan till Köpingsvik hade vi inga andra kläder med oss. Både Sanna och jag fick glada dra på oss strumpbyxor, festblåsor och tio cm high-heels. Med håret uppsatt och smink halvrunnet promenerade vi bort till ICA, då jag var sjukt hungrig och Sanna var sugen på Coca Cola. Våran frukost bestod utav 1,5 L Cola-flaska, Blodapelsinjuice och ett paket vindruvor. Vi satte oss på en mur vid kyrkan i över en timme, innan mamma kom och hämtade oss.

Nu ska jag ut och äta lunch med mamma och pappa. Sedan ska jag och Sanna promenera ner till hamnen och äta glass i solen. Nu börjar det bli sommar, och det älskar vi!

Bilder kommer när jag är tillbaka i Kalmar!
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0