Lunchtime!

Tog en ridtur på en timme inne i ridhuset, och sedan en skrittrunda bort till terrängbanan. Mys, trots att molnen kommit fram och regnet föll.

Mamma har kommit med otroligt brillianta idéer idag. Jag undrar vad det är med henne, hon är på bra humör! Först resan till Cypern, och nu ställde hon sig och började göra fläskpannkaka!
Jag älskar fläskpannkaka, och mamma har inte lagat fläskpannkaka sedan vi var på ponnytravlägret på Östanåkra när jag var nio år.
Hon brukar alltid hitta på en massa goda maträtter, ta ifrån hjärnan och bara improvisera. Men idag tog hon receptet på internet och satte igång att vispa smet. Det kommer bli både korv och fläsk i, hon tyckte det blev alldeles för lite mat om det bara var små fläskbitar.

Så, nu sitter jag vid köksbordet och stirrar in i ugnen, dreglar och väntar på att det ska gräddas klart. Mums!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0