Lunch & glass vid hamnen

Är tillbaka i husvagnen efter en mysig runda i Borgholms vårstad!
Jag, mamma och pappa var och åt lunch på Borggrillen, av alla ställen. Jag hade hellre gått på Pappa Blå och ätit, men min kära mor var inte så förtjust i detta. Hon tycker att deras mat smakar alldeles för fett. Jag kan dock säga att kommer ni till Borgholm och hälsar på är Pappa Blå en restaurang att rekommendera. Jag älskar deras kycklingpasta.

Lite senare mötte jag upp Sanna vid torget. Vi promenerade ner till Bems och köpte varsin glass. Killen på grillen måste ha varit otroligt ny. Han höll ingen koll alls. Samtalet lät ungefär som såhär;

Pili: Hej! Jag vill ha en bägare med tre kulor.
Killen: Ööööh, ja?
Pili: Med hallonsorbet.
Killen: Eeeh, en bägare med tre kulor och en hallonsorbet.
Pili: Hmm? Ja. Hallonsorbetkulorna, alltså.
Killen: Öööh, jaha? Eeeh, jag kan inte det här. Vänta lite.
Killen går ifrån och Bems ägare kommer in för att hjälpa till. Jag får min glass, Sanna får sin glass och sedan ska vi ha två stycken 0,5 l flaskor med coca-cola.
Sanna: Jaa, så ska vi ha två stycken 0,5 L flaskor med cola också.
Killen: Pekar på burkarna* Burk?
Sanna: Nej, flaska!
Killen: Va?
Sanna: Flaska!
Killen: Ööh, burk?
Pili: FLASKA!
Killen: Uuuh, här. Ja, dom kostar arton styck.
Tyst.
Bems ägare: Det blir 91 kronor!
Killen: Ja, 91 kronor!

Det tog oss minst tjugo minuter att få två bägare med glass och två coca cola. Underbart.
När vi väl fått det vi skulle och betalat det som skulle gick vi ner och satte oss vid hamnen i det underbara vädret. Sannas och min vårspecialité. Det är glass, hamnen, Lars Winnerbäck och massor med skitsnack om allt mellan himmel och jord.

Jag säger som Sannan min sa;
Just precis här och nu, känns det verkligen som vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0