I don't believe in four-leef clovers

Man kan skapa det liv man vill ha, om man kämpar för det man tycker är rätt för en själv.
Jag har aldrig lyssnat på andra, aldrig brytt mig om vad andra tycker om vad jag gör eller inte gör.
Hela mitt liv har varit min egen väg, mitt eget val och mina egna beslut. Jag har alltid tagit tag i det jag velat göra och tagit svaret positivt, oavsett om det varit som jag velat eller inte.
Allt har en mening, så är det bara.

Alla pusselbitar börjar sättas ihop nu. Mitt liv börjar klarna och jag har saker klart för mig som ska hända.
Vi öppnar som sagt snart Poolbaren. Jag ska jobba som bartender och med karaoken hela sommaren, vilket ska bli sjukt roligt! Det blir en sommar att se fram emot.

I början på augusti, runt den åttonde, drar jag mig till Cypern ensam i en vecka för att rensa tankar och träffa en vän jag inte vill vara utan. Jag ska bo hos honom och får underhålla mig själv medan han jobbar, men det lär jag fixa galant! Jag ser fram emot den resan, supermycket!

Jag åker sedan hem igen, men bara under någon vecka, innan jag tar mitt pick och pack för att ta enkel resa till Fuerteventura. Sedan kommer jag inte tillbaka på ett tag.
Jag ska flytta in i vår lägenhet permanent då jag blev erbjuden jobb där nere. Har ett exraknäck mellan augusti och januari, för att sedan arbeta som bartender i ett år på en utav mina favoritbarer.

Det här med bartenderyrket är något jag alltid velat göra. Mitt mål är att ha öppnat min egen bar innan jag fyllt tjugo. Vill man så kan man, inte sant?

Jag har även träffat någon som fått mig att falla som en fura. Jag har smält som smör i solsken. Trots att han bor så långt bort som han gör, finns det ingen annan jag vill ha. Jag har insett att om man verkligen har känslor för  någon kan man vänta. Det är inte lång tid kvar innan vi är tillsammans igen, och den tiden är värd att vänta.

Allt har alltså fallit på plats för mig nu, trots motgångar. Jag är riktigt glad att jag valde att hoppa av skolan, glad att jag valde att ännu en gång gå min egen väg och hitta det/den jag vill ge varje minut av mitt liv till.
Mitt liv är en dans på rosor, något annat kan jag inte påstå. Jag älskar varje sekund som går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0