Godkväll mina hjärtan!

Sitter hemma nu. Har inte varit inomhus på nästan hela dagen, vilket faktiskt känns otroligt skönt!
Jag var ute i stallet, släppte ut hästarna och mockade vid nio i morse. På ett sätt är det ganska skönt att strosa runt och pyssla där inne med iPoden i öronen. Det luktar så himla gott med häst och hö-doften. Och så får man sin egen tid, lite tid att tänka.
Dock är jag inte den som är tyst. Medan jag håller på och plockar bajs med min grep sjunger jag för fulla muggar till musiken. Det tycker vi om!

Var sedan ute och red både Shine och Pride. Jag hade tur och fick det fina vädret, men så fort jag hade kommit innanför stalldörren när jag ridit Pride kom både ösregn, hagel och åska! Där hade jag också tur, antar jag.

Har tvättat mattor också, och diskat! Gud, vad duktig Pili har varit idag. Var även inne hos mitt lilla lamm och busade lite tillsammans med honom. Supermys!

Nu har jag och min bror precis släppt tillbaka hästarna på betet igen. Jag slipper stiga upp tidigt för fodring och mockning imorgon. Det blir inte lika stressigt innan tåget går.
Jag är så himla uppspelt! Åker som sagt till Umeå vid tre, framme där uppe klockan halv sju lördag morgon. Det blir väl att åka till mamma och pappa på vandrarhemmet, äta frukost och sova en stund innan jag och lillebror sticker ut på stan för att köpa morsdags-present till lilla mamma! ♥
På kvällen blir det släktträff och på söndagen bär det av mot Göteborg. Kommer stanna på vägen ner och sova någonstans och sedan åker vi till Landvetter på måndagen. Mamma och pappa ska vinka hejdå. Klockan halv fem lyfter planet mot varmare breddgrader och sedan är jag hos min babe igen! Underbart!

Nu ska jag äta lite, sedan ska jag packa min resväska. Får ta tag i mig själv lite och verkligen tänka på vad jag behöver ha med mig!
SMACK! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0