Ett evigt letande efter jordgubbar

Min Sofie kom förbi för ett litet tag sedan. Vi skulle åka ner till stan och köpa jordgubbar och choklad.
Först, körde vi bort till Handlarn. Inga jordgubbar där.
Vi åkte därför vidare till Netto, inga jordgubbar där heller.
Vidare till ICA, inga jordgubbar.
Hemköp, inga nedrans jordgubbar där heller.

Hoppet började svalna. Vi körde tillbaka till Netto för att köpa ananas eller något annat gott istället, och mötte då Micke (som är butikschef). Han frågar oss vad fasen vi ränner runt för, och jag säger till honom att de är dåliga som inte har jordgubbar! Han flinar lite smått och säger sedan; Vi fick precis in dem. De står i kylen där borta!
Både Sofie och jag skiner upp som små solar och rusar bort till kylen. Och visst står där dessa underbara, röda, somriga bär. Vi snodde åt oss två liter och gick sedan bort för att betala.

Nu ska vi mikra chokladen och sedan ska vi sätta igång en film. Doppa jordgubbar i smält choklad är ju bara det godaste som finns i hela världen! Mums!





Såhär tycker vi om affärer som inte säljer jordgubbar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, jag har sett bilder från Yorkshire, det ser faktiskt inte så dumt ut det heller :)



Åh, tack så hemskt mycket du! :) Det värmer det du säger, ibland känns det som jag talar för döva, men jag försöker sprida mina ord så gott jag kan :)

2009-05-08 @ 18:54:41
URL: http://idalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0