En värdslig sak, för paparazzis!

Tidningar, nyfikna paparazzis och annat folk spekulerar kring anledningarna av Lindsays borttynande. Jag förstår mig egentligen inte riktigt på hur människor tänker.
Om Lindsay har problem i livet och uttrycker det genom mindre (eller inget) matintag är det inte mindre mänskligt än om jag eller du skulle göra det. Om hon inte trivs med sig själv och blir sjukligt fylld av tankar och förvrängda syner i spegeln är det inte heller mindre mänskligt än om du eller jag skulle göra det.

Ta det inte fel nu, gottfolk. Självklart ska man hjälpa henne, gärna så fort de bara kan, men låt hennes nära sköta den rollen. Att fotografer och filmnissar springer efter henne vart hon än går för att dokumentera hennes viktnedgång gör inte saken bättre alls, snarare tvärt om. Allt hon får läsa som sig själv i tidningen, alla bilder hon får se, det tar nog en del på självförtroendet.
Låt henne vara istället så kanske hon får space att ta tag i sig själv och sitt liv. Den otroliga stressen alla paparazzis för med sig kanske är en stor del av det som behöver tas bort för att få stackaren att slappna av.

Jag undrar hur de tänker, de som springer och attackerar kända människor med kameror upp i ansiktet bara för att de är kända. Varje litet snedsteg de tar i livet, som för en vanlig människa inte skulle vara någon big deal är en "världen-går-under-sak" runt kändisar.
Allting förstoras, rykten och lögner sprids... Jag lider med dem.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0