En plats att besöka

Jag har alltid tänkt mig att jag vill åka till London. Jag har aldrig varit i England och London är en typisk stad man tänker sig att man ska besöka, bara för att det är huvudstaden.

Jag har ångrat mig. Självklart, vill jag någon gång i livet åka till London också, men om jag skulle få chansen att välja en plats att åka till i England för någon dag, hade jag utan tvekan valt Yorkshire. Har suttit och tittat på foton därifrån och jag har blivit totalt kär. Yorkshire ligger i Nordöstra England, vid Nordsjön. De har otroligt vackra bergskedjor och floder, hela landskapet är ett paradis.
Tänk er att under förmiddagen ta en promenad, sätta sig och äta en mysig picknick med champagne och chokladdoppade jordgubbar uppe på Pennines och se ut över en fantastisk utsikt.
Sedan på eftermiddagen skulle jag ta mig till Meadowhall och shoppa loss min klädbudget i alla butiker, för att senare under kvällen äta middag på Blue Bicycle. Blue Bicycle är en utav Englands mest omtalade fiskrestauranger, och jag som älskar fisk!
Kvällen och natten skulle jag spendera på The Refectory, en utav Yorkshire's ledande barer där de spelar livemusik och stora stjärnor som Led Zeppelin och The Rolling Stones uppträtt.
Låter inte det som en toppendag?





Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har varit i London två gånger och båda var super, även om jag inte hann vara där så länge andra gången men det var värt varenda pund! :) London har så mycket mer att erbjuda än bara madam taussads och big ben. Även om man bara måste se dem också. Bara strosa runt i dem kungliga parkerna och kolla in små loppisar och portobello road är helt fantastiskt. London är helt klart ett tips om man vill åka på weekend eller bara vill komma bort hemifrån! :)

2009-05-08 @ 14:31:23
URL: http://idalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0