En mysig picknick? ♥

Ja, en mysig picknick på något fint ställe i solen, det är jag sugen på. Tror jag ska fixa en överraskningspicknick någon dag när Chris är ledig mitt på dagen i Cypern! Vad skulle jag packa med mig i korgen tros?

Skulle det bara vara en picknick där man redan ätit middag eller kanske rent av ska äta middag senare så hade jag packat med mig en god fruktsallad med sockerlag.

Man kokar upp vatten, citronsaft och socker i en kastrull så att sockret löser sig. Sedan stället man kastrullen i en diskho fylld med kallt vatten så att vätskan kallnar fort. I själva fruktsalladen hade jag haft skurna vindruvor, jordgubbar, honungsmelon, ananas, apelsin och banan. Det är mina favoriter, underbart!
När man har skurit upp alla frukter och hällt över dem i portionsglas eller burkar (portioner såklart) så häller man över sockerlaget & sätter på ett lock. Underbart gott!
För att ha något extra med sig mer än fruksalladen hade jag bakat supergoda aprikosmuffins! Receptet finns här.
Till det hade jag, om man ska vara lite mer exklusiv, tagit med mig en flaska vitt vin eller champagne. Annars hade det fungerat lika bra med fläder eller hallonsaft, om man inte vill förtära någon alkohol!
Tillsammans med detta packar man ner två filtar (en att sitta på och en att svepa om sig om det blir lite kyligt), två fina champagneglas och lite servetter.
Visst låter det mysigt ?  ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0