Dusch på campingar.

Jag fattar inte riktigt det där. 
För två år sen, här på Kapelludden, fick man duscha hur länge man ville gratis. Varmvattnet fanns liksom alltid där.
Från och med förra året hade de ett nytt system. Man var tvungen att köpa kort, där det fylldes på pengar. Att duscha kostar numera 5 kronor per 3 minuters varmvatten.

Snål som man är vill man inte använda upp alla pengarna på kortet, så man försöker med nöd och näppe att blöta håret, slänga i schampoo, duscha ur schampoot, slänga i balsam, tvätta kroppen med duschcreme, skölja ur balsamet och av duschcremen, på tre minuter?
Efteråt känner man sig svett även om man duschat, bara för att man stressar så dant! Meningsfullt att duscha.
Jag tror jag ska börja använda sex minuter istället...

Jag har dessutom ingen hårtork här i husvagnen, superbra! Så nu måste jag sitta och vänta på att mitt hår ska torka innan jag kan gå ut. Jag går då inte ut i blött hår! Duktigt Pili!

Nej, nu ska jag slänga på mig lite basic foundation och sedan försöka handtorka håret så att det går lite fortare. Sedan blir det promenad bort till Sannan min för att fixa till mig mer. Klockan sex går bussen in mot förfesten i Kalmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0