Chai ♥

Har precis gjort mig en kopp av den bästa varma drycken som finns - chailatte.
Det har blivit som ett beroende. Både chai-te och chailatte är hur gott som helst. Jag som älskar kanel är speciellt kär i den söta kanelsmaken. Underbart!

Chai innehåller kanel, kardemumma, ginger och pepparkorn. Drycken kommer från Indien, där den dricks i kaffe eller som te utav miljoner människor om dagen! Chai är deras främsta val av dryck, och den börjar även bli vår. Ni vet väl hur populär chailatten har blivit på cafén?

När jag gör min latte häller jag över tevatten i en stor kopp, en fjärdedel och lägger i tepåsen. Under tiden som smaken verkar i teet (jag vill ha det starkt) skummar jag mjöl som ska tillsättas i koppen. Vill man kan man lägga ner någon sockerbit också, beroende på hur sött man vill ha det! Supergott  !



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ginger = Ingefära.. lär dig svenska sötunge!

2009-05-24 @ 15:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0