Arbete!

Sitter just nu inne på Poolbaren med pappas lilla minidator. Har varit här sedan klockan fyra och städat hela baren/köket. Skurat, diskat, torkat, dammsugat (sugit?), dammat.... Vi har även hunnit möblera om i butiken och hängt upp de prylar som kommit in redan.
Det kommer bli perfekt, helt underbart perfekt! Vi ska dessutom ha surftema i baren i år, vilket gör att det blir lite mer utomlandsstuk på det hela. En barnklubb ska även igång med både dags och kvällsaktiviteter samt minidisko! Det ska bli så himla roligt!

Vi har alltså börjat nedräkningen nu. Om 39 dagar rullar vi upp Poolbarens dörrar och öppnar ännu en gång med restaurang, bar och karaoke. Gott folk, allt kommer bli som vanligt.
Förra året var där bara ett café, då det inte fanns någon som ville driva stället i tro om förlust. Jag jobbade här förra sommaren också, och det var inte populärt att karaoken och alkoholrättigheterna hade försvunnit. Det är förståeligt.
Alla tyckte om oss då vi drev det 2007, så varför hoppa över det en sommar till?
Poolbaren är Borgholms ända ställe där det inte är tjugoårsgräns i baren. Här kan även familjer ta med sina barn och ungdomar i alla åldrar är välkomna (dock säljs det självklart inte alkohol till minderåriga!). Här finns pool som är öppen fram till klockan elva, barnunderhållning startar klockan halv sju och karaoken sätter igång klockan åtta varje kväll.
Dag/kvällstid kommer det även att finnas en meny med pizza och andra smårätter till ert behag. Det blir även lekar vid poolen för de yngre och vattengympa för de som vill röra på sig lite under semestern.
En riktig sommarklassiker, säger vi. Det har alltid varit populärt och vi hoppas att folk kommer tillbaka i år då vi äntligen sätter igång igen.
Det kommer bli en dundersommar, det känner jag på mig!

Nu ska jag städa vidare ett tag, sedan ska jag dra mig mot husvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0