Pili Pepp

Javisst, det är jag det. Från och med nu är det inte Pili, det är Pili Pepp.
Jag köpte årskort på gymmet igår! Det är dags för mig att ta tag i det jag alltid klagar på och göra någonting åt det. Igår blev det ett intensivt konditionspass och idag var jag och min mor uppe tidigt på morgonen för att åka på ett Easyline-pass. Jag måste vara ärlig och erkänna att min kropp inte är som den var för ett år sedan. Jag var helt slutkörd efter en timme och nu reagerar jag på saker flera sekunder efter det händer. Min hjärna är inte riktigt med mig.

I vilket fall som helst, så älskar jag när man känner sig helt slutkörd i kroppen. Jag har trots allt min ridning och en häst som man verkligen behöver kämpa med för att få honom i form, så jag har vant mig vid känslan.
Dock känner man sig mer stolt över sig själv när man har varit på gymmet än när man har ridit ett intensivt dressyrpass. Det är liksom inte riktigt samma sak.

Så, nu när min kropp är helt väck tog jag mig en paus. Knäckemacka och keso tillsammans med ett glas färskpressad blodapelsinjuice är aldrig fel såhär efter träning.
Jag börjar dock jobba om en pyttestund så det blir att rusa för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0