Pili har blivit mamma!

Igårkväll lammade ett utav fåren här på Björnö slott, & hon fick fem lammungar! Helt otroligt, jag har alltid vetat att får ska få mer än en lammunge. Men fem stycken?
Den sista var alldeles för svag, så tackan brydde sig inte om honom utan lade ner tiden på sina andra ungar istället.

Detta ledde till att Pili fick bli mamma. Jag tog med mig den lilla krabaten hem och har nu börjat flaskmata den med lammnäring. Efter en timme i värmen, och efter att fått lite mat i sig blev han till slut pigg och idag springer han runt i huset - frisk & kry.
Han har legat i en utav hundkorgarna bredvid mig i sängen hela natten. För att han skulle kunna sova var jag tvungen att hålla ena handen mot hans kropp hela tiden, han behövde känna närheten. Eftersom att han är nyfödd och behöver mjölk ofta så har jag fått halvsova med mening under alla timmarna inatt. Då han har skrikit har jag fått vakna upp, ge honom mjölk för att sedan söva honom och halvsomna om igen.

Nu fattas bara ett namn. Goliat har varit ett förslag, men det passar honom inte riktigt. Några förslag?  (:

Kommentarer
Postat av: sanna

lilla bä kan han heta! hihihi

2009-03-10 @ 13:04:34
URL: http://sbruun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0