Nu blir dagarna späckade

Mamma lägger upp ett schema åt mig och mitt arbete nu, så att jag vet vad jag har och göra varje dag och när allt ska bli klart. Det kan behövas, jag är en riktig tidsoptimist ibland!
I vilket fall som helst så är det ett schema från halv sju på morgonen till ungefär fem på eftermiddagen. Allt handlar om stallet, självklart. Det är hästskötarjobb som gäller här.
Gymmet räknas även in från och med idag. Jag och mor min ska bort och köpa årskort på Malkars i Lindsdal. De där onödiga extrakilona ska bort och muskler ska byggas. Ska bli skönt att för en gångs skull bli lite motiverad för det, jag är pepp! Ikväll blir det ett easyline-pass, då man intervalltränar fast på de olika maskinerna i grupp. Kan bli superkul.

Dagen har i alla fall gått till som så - fodring, utsläpp, mockning och sedan var vi på Lantmännen i Kalmar och köpte spån.
Vi hästmänniskor börjar få problem med spånintaget nu, då byggandet med trä minskar och så minskar spånet. Vi kan inte köpa i masslager längre utan får köpa superdyra balar i omgångar . Vi väntar på Halmpellets nu, vilket kan lösa sig lite bättre. Det är ett billigare alternativ.
Nu blir det lunch, sen är det bara ut och jobba igen. Inventeringen ska bli klar idag och så ska vi fixa i sadelkammaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0