Mockalett

Det är som en toalett, fast för hästar. Inte så att de sätter sig på en stol och bajsar, som vi gör. Det fungerar mer som en slags spolningsgrej (ni vet, när vi spolar för att bajset ska bort och vattnet stanna kvar).
Mockalett är precis som det låter, ett sätt att mocka lätt.
För oss hästmänniskor är detta den bästa prylen som någonsin blivit uppfunnen, det måste jag medge.
Istället för att själv behöva separera spånet från bajset, slänga bajset i en skottkärra och gå igenom varenda del utav boxen, slänger du in (både spån och bajs) allt i en tunna som silar ut spånet medan bajset åker vidare ner i en stor spann. Det tar max tre minuter att mocka varje box istället för tio (sådant är fallet med våra boxar, som egentligen är lättmockade om man jämför med hundra andras).

En helt underbar pryl som jag har blivit tokigt förälskad i. Den gör mitt arbete hundra gånger enklare och det känns super! Jag ska aldrig släppa den ur sikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0