mitt eget place @

Ja, visst drömmer jag mig bort från det lilla huset vi bor i nu, till en egen lägenhet och ett eget ställe att befinna sig på.
Det där med att bo själv är en slags frihet för mig. Det är inte så att jag vill komma iväg hemifrån, att jag inte trivs hemma. Så är det inte alls!
Saken är att jag tycker det är skönt att vara ensam, att kunna vara där jag vill vara men sedan kunna åka hem till mitt eget och bara coola ner. Om jag vill vara ensam kan jag vara ensam utan något folk som springer runt.

Det är det här med mysiga hemmakvällar, film och mitt eget göra. Det är så jag vill ha det.
Dessutom älskar jag att inreda och pyssla med sådana saker, och får jag mitt eget ställe kan jag pyssla med det om och om igen.

Jobb ska sökas och mycket grejer ska fixas innan jag kan få mitt eget. Men vid arton, max, då ska jag vara iväg härifrån. Vart jag än hamnar så ska jag vara ensam! Det är mitt mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0