En helgalen kväll på Kapellet.

Sanna och jag tog en kväll för oss igår. Vi gick ner på stan vid sjutiden och promenerade bort till Ölandsglass för att köpa oss två kulor sorbet var! Vi satte oss nere vid hamnen och tittade på alla människor som gick förbi.
Strand var öppet dessutom, med halva priset i baren. Det var massvis med folk som satt i socitetsparken och förfestade i fina klänningar och skjortor.
Glass-sugna som vi var såg vi att Palm Gelato var öppen, så vi gjorde en fuling och smet in där för att köpa oss ännu mer glass. Vi delade på en jättebamsing med tre kulor, grädde, kiwitopping och frukt! Frukten var ingen höjdare, men glassen var underbar. Jag älskar Palm Gelato, den italienska glassen är bara såååå god!

Vid niotiden gick vi tillbaka till campingen. Solen hade börjat gå ner och det var rätt så kyligt, så jag skulle byta om. Vi gick sedan bort och köpte en cola samt en påse chips i minilivset på Kapelludden, som vi tänkte trycka i oss under kvällen.

Jag fick sedan en superidé och tvingade med mig Sanna till den nyöppnade relaxbaren vid gamla Lotus. Jag hade aldrig varit där förut och ville så himla gärna se hur det såg ut. Pili får alltid sin vilja igenom så Sanna följde motvilligt med, vilket hon inte borde ångra att hon gjorde.
Vi köpte varsin Jinx och satte oss inne i den supermysiga baren! Den var inredd med röd belysning, soffor, massor med kuddar och låga bord. Helt underbart mysigt var det. Patrik och hans kompisar kom förbi efter en stund, och vi satte oss på uteserveringen.

Kvällen fortsatte sedan med supergoda drinkar, shots och  ännu mer drinkar! Jag och Sanna blev erbjudna att stanna kvar efter stängning och ta oss en drink med personalen. Vi satt i bungalown i en timme, innan vi drog oss tillbaka för att köpa mat på Kenneths. Där var det sjukt mycket folk och vi träffade alla möjliga människor. Underbaart!

Dagen efter (dvs idag) spenderades i solstolen på Poolbaren. Nu ska jag springa bort och ta mig en dusch innan jag ska börja blanda drinkar i baren klockan fem. Uppdaterar när jag slutat inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0