Back home.

Sitter i husvagnen, i mitt lilla rum. Har krupit ner i pyjamasen och en supermysig kofta för att se på tredje säsongen av The Hills och sedan sova.

Mamma sa till mig att jag kunde sova imorgon också. Jag behöver inte börja förrän jag känner mig bättre vilket känns otroligt skönt. Dock känns det som om att jag måste jobba ändå. Jag behöver verkligen dra in pengarna inför min resa till Cypern i augusti och flytten till Fuerteventura i september. Pengar är allt, så är det. Hur man än vrider och vänder på det behöver man pengar oavsett vad man gör. Så vad gör man inte för att kunna göra allt man vill göra?

Allt den här pengahetsen egentligen. Det är synd att världen har blivit så. Ingen kan ha kul utan pengar, inte ens jag. Jag vill inte vara den som tycker att rikedom och sedlar är livet, men på sätt och vis är det en viktig del av livet. Pengar, pengar, pengar.

Livet är dyrt att leva. Mat kostar, att bo under tak kostar, att få ljus kostar (oavsett om det handlar om ljus eller stearin. Även om du gör egna ljus måste du betala för själva stearinet, inte sant?). Att dricka kostar, att bada kostar, att kunna värma sig kostar pengar... Allt viktigt kostar pengar.
Pengar, pengar pengar.

Nej, nu ska jag sluta hetsa om pengar och som jag nämnde ovan, titta på The Hills. Jag ska ringa Chris också tänkte jag. Måste få höra hans röst innan jag går och lägger mig!

Kommentarer
Postat av: TINA

Då e vi två ;D Yes, de gjorde jag..har du också sånna eller?

2009-06-25 @ 23:42:31
URL: http://tiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0