Underbart att vara eftertraktad

..i alla fall när det gäller jobb.
Fick precis ett mail på facebook (alla människors tempel för tillfället) från Partykompaniet där jag extraknäckte i somras. Jag jobbade som karaokevärd tillsammans med en kille som heter Robin. Tydligen var de otroligt nöjda med mina insatser och min otroliga förmåga att vara social och glad, så de vill att jag kommer tillbaka till företaget som anställd. Vilken push framåt! Extrapengar är alltid bra att ha.
Jag ska nu få arbeta tillsammans med Robin på hans kvällar, vilket kan bli riktigt roligt. Jag trivs bra ihop med Robin, vi är ett riktigt bra team. Underbart!

Lite mer om Partykompaniet då. Det är ett företag som ordnar fester och tillställningar, samt arbetar med underhållning och karaoke. De finns i Kalmar, någonstans på någon gata. Ett mycket bra företag som alltid gör sitt yttersta för att ert party ska bli klockrent.
Mitt arbete; Karaokevärd. Mitt jobb är att stå uppe på scenen, bakom alla pryttlar, högtalare och mixbord. Jag står där uppe, pratar i mikrofonen, drar några skämt, springer runt nere bland människor och är social, tar emot lappar då folk vill sjunga, fixar med skivorna, byter skivor, presenterar folk som ska sjunga, hjälper till att sjunga om folk tappar bort sig eller om något litet barn behöver stöd och sist men inte minst ; LE!
Robins arbete; DJ. Hans jobb är att spela musik och le.
 
Här är ännu ett bevis på att vi kvinnor är bättre på att handskas med flera saker samtidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0