Kvällsmat är bra när man är hungrig

Klockan är halv två på natten, jag blev sugen och bestämde mig för att äta någonting.
Det finns aldrig något gott i kylen nu för tiden. Mamma har blivit ett nyttofreak och köper ingenting som heter sött längre. Det är en bra sak, självklart, men just under en sen och ensam natt som den här hade man gärna frossat i lite glass eller några chips!

Jag fick alltså använda hjärnan och hitta på något annat som är GOTT, men nyttigt.
Jag rotade runt i kylen och allt jag kunde hitta var några grönsaker och en liten youghurt (ni vet en sån där liten knapp sak man alltid åt när man var liten). Ingenting som jag var sugen på alls.
Plötsligt fick jag syn på fruktskålen som står på vårt nya fina köksbord och vips, där hade jag min kvällsmat.
Jag har alltså, mitt i natten till farmors snarkande i rummet bredvid, stått och skurit upp frukt till en fruktsallad. Den innehöll en massa gott - banan, äpple, apelsin, kiwi, clementin ...
Jag tog mig till och med tiden att tända en bra lampa och fota! Pili börjar bli kreativ!

När man tänker efter så är det faktiskt godare att frossa i frukt än i glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0