För er med stor lillebror

Jag vet inte hur många utav er där ute som har en stor lillebror?
Det har jag.
Ålder skiljer det 1½ år mellan oss, men räknar vi längd så skiljer det ungefär de centimeter som ligger mellan 1.72 (jag) och 1.88 (min lillebror). Han är dessutom en atlet, med muskler som hus och axlar som en långtradarlastbil.
För ett och ett halvt år sedan, var han lika lång som till min näsa. Nu måste jag stå på en stol för att bli längre. Jag kan inte ens stå på tå och bli lika lång som honom! Saken är också att det är inte bara jag som har problemet att känna mig liten. Vår storebror, som är 21 år, är 1.86. Vad betyder det? Fem år yngre lillebror är längre än fem år äldre storebror. Storebror skäms.

Anledningen till att jag kom och tänka på det här var följande;
Jag glömde mina mjukisbyxor i stallet förut (dumma mig). Därför tänkte jag låna min lillebrors fula mjukisbrallor.
Grattis, här tappas det hit och dit och jag får vika upp byxbenen flera meter för att jag inte ska trampa på dem. Nice !
Ja, ni ser ju själva. Jag kör på häng med string! Nya modet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0