& för det andra..

Jag har funderat mycket på det här med romantik.
Jag har alltid varit en romantisk person. Jag älskar allt som har med romantik att göra. Röda rosor, månskenspromenader längs med havet, middagar på fina restauranger, överraskningar..
Allt sådant kan lyfta ett förhållande till ofantliga höjder, & det är något jag tycker om .

Jag har funderat på det här med att dejta också.
Man fattar tycke för någon, bokar in tider för lunch tillsammans, kanske en film på biografen.. Småsaker, för att lära känna varandra bättre & se om det finns någon gnista någonstans.
Det är någonting jag tycker om också, saken att inte ha bråttom in i någonting utan vänta ut och se vad känslorna leder till. Det är strongt, att inte slänga sig in i ett förhållande (ta det från någon som vet).

Jag känner en person, som precis har träffat en man (ja, han är man. 26 år gammal faktiskt). Hon har flugit som på rosa moln, berättat varje detalj av deras träffar och det verkar helt underbart. Allt handlar om det som jag skrev ovan. En lugn dans i månskenet, lunch på ett cafe, en drink på en lugn pub vid hamnen, middag på en romantisk restaurang med champagne...
Hon har fallit som en fura för denna mannen.
Jag är glad för hennes skull. Trots vissa motgångar, vilket vi inte behöver ta då det finns privata sidor hos mina vänner också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0