En panikartad eftermiddag

Jag var uppe vid åtta i morse, åt frukost och gick som vanligt ner till stallet för att släppa ut hästarna samt fixa (=mocka, lägga upp foder, byta vatten, rida). Sånt där är alltid mys liksom, det är en del av vardagen och man trivs med att vara där nere och pyssla för sig själv.

I vilket fall som helst, så kommer jag upp till huset igen runt klockan halv ett. Jag sätter mig vid datorn för att kolla min mail, och så funkar inte gmailen! Hela min värld rasade samman på några minuter.
Gmail is gone, the world's in panic!
Jag väntar för det första på mail ifrån Animal Experience på Baku Park i Corralejo, eftersom att jag sökt jobb och grejer där inför sommaren. Dessutom så väntar jag mail från en vän som jag inte kommer få träffa på hundra år och jag har en otroligt ångest över detta, vilket gör att jag måste läsa alla hans mail så fort som möjligt och svara på dem direkt. Jag vill så gärna höra av honom!
Jag satt under hela den tiden som min mor lagade mat, och svor över att den där satans gmailen inte fungerade. Jag fick riktig panik och skrek att det säkert skulle ta flera dagar innan de fick upp systemet igen. Enligt googles hemsida stod det att den inte fungerade för någon i världen.

Jag fick släppa det där till slut, då maten stod på bordet. Vi åt, i en fyrtio minuter (vilket betyder att jag väntat på att gmailen ska fungera i 1 h och 50 min).
När jag kom tillbaka till datorn så funkade gmailen igen. Ingen mail från Animal Experience, inget svar från min vän.
Meningslös panikartad eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0