Det är jag och min fantasi!

Jag kom hem från Kalmar för ett litet tag sedan. Jag har tillsammans med två Borgholmsgnagare (aKa Christoffer & Lars) kikat på Valkyria på bio. Filmen var superbra, riktigt riktigt superbra. Jag brukar inte vara mycket för actionfilmer med slåss hit, pistol dit, död upp och blod ner, men den här var faktiskt ovanligt bra. Det är en film jag rekommenderar starkt! Att Tom Cruise, som spelar huvudrollen, kan byta namn till Ögongodis gör mig inget ont heller. Det gör filmen ännu bättre. Det blir nästan dreggelvarning! Jag måste medge att han passade utomordentligt bra i en sån där piratlapp för ögat.

Ja, filmen. Filmer ger mig alltid massa fantasier och konstigheter som snurrar i huvudet på mig. Jag sitter och funderar på massor med bra saker, som i ärlighetens namn låter bättre i mitt huvud än vad det gör när de kommer ut ur munnen på mig. Christoffer fick bli dagens offer.
Efter filmen skulle han köra mig ändå ut till ödemarken och fick höra på mitt tjatter under hela 15 långa minuter.
Där innehöll en diskussion om bilar. All denna nya teknologi som skapas i världen överförs till bilarna och ibland känns det som om att de snart kommer kunna ta över mänskligheten.
Förra året köpte vi en Citroen C5a som bara piper och piper varenda gång det är någonting. Den låser sig själv om nyckeln inte sitter i och den sänker/höjer sig själv i lägen då det behövs (fråga mig inte när).
Det första jag sa när min far berättade alla bilens skills var; "Shit, en dag kommer det här monstret röva bort oss".
Därför ser jag alltid till så att jag håller mig lugn i monsterbilen. Jag är alltid snäll, behandlar monsterbilen med vördnad och sköter mig utomordentligt bra. Ja, jag är fruktanslöst uppfostrad som Christoffer skulle säga.
Jag tycker inte om monsterbilen, jag tycker inte om några bilar som har en dator i sig. En cdspelare är höjden, inte mer.
Om inte vi människor slutar uppfinna alla dessa robotar och utveckla våra bilar till en maskin som lever så kommer världen säkerligen gå under. Tänk er typ bilarna i filmen Bilar, fast med några fler vassa tänder och en mer lömsk svart blick. USCH!
Nu kommer jag inte kunna sova...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0