Barnasinnet lever kvar

...trots att man är i ungdomens dagar.
När pappa kom och hämtade mig på stationen idag så var jag riktigt vrålhungrig. Jag hade bara ätit två knäckebröd med smör på till frukost, vilket inte är direkt mycket att komma med. Frukosten åkte dessutom ner i magen klockan halv nio på morgonen, och jag var tillbaka i Kalmar klockan halv tre.
Jag bad honom köra bort mig till Pressbyrån så att jag kunde köpa mig en korv och trycka i mig lite snabbt.

När jag ändå var inne, så tänkte jag att jag inte kunde äta korv utan att ha något att dricka. Jag var inte alls sugen på läsk, inte på vatten heller. Så, vad skulle det bli ?
Jag kikade runt och stannade tvärt vid en speciell färgglad hylla - Festis!
Helt ärligt, jag har inte druckit festis på jag vet inte hur länge. Jag blev superlycklig och störtade in i kylen för att raffa åt mig min barndoms favoritsmak, Cactus Lime.

Första klunken var helt underbar. Jag har aldrig anat att något kan smaka så gott! Ni kanske tycker att jag överdriver supermycket, men efter några år med Latte och Chaite så blir en Festis något alldeles extra!
Festis lever kvar i oss alla - nu & för alltid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0