Är det vår redan?

Det växer snödroppar i vår rabatt....
..och påskliljor?  Dessutom kvittrar lärkorna som galna troll.
NU?!
Är jag bara otroligt korkad, eller brukar det verkligen växa blommor såhär års? Växthuseffekten har värmt upp vår jord alldeles för mycket. Det är dessutom sex plusgrader idag, snön töar bort och till och med videungen har kommit fram!
Pft, vintern kom i några dagar och nu kommer våren några timmar efter.
Dock gör det mig på lite piggare humör. Det säger mig att sommaren är på väg trots att det bara är slutet på februari. Vintern börjar ta sitt slut och de värsta samt deppigaste månaderna är över. Man blickar framåt mot värme och grönt!
Det kallar vi "humöret-på-topp-tänkande".

Jag vill även att ni människor där ute (på tal om ingenting) håller tummarna för jobbet på Kanarieöarna, att det kommer vara under flera månader och att jag får positiv respons på det hela.
Hujedamej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0