Städa, städa varje fredag & så varje jul..

Idag har det varit en supermysig julmarknad på Björnö Slott. Tomten var där, vi körde småbarn i vagnen, luciatåg, lite julmusik, fina stånd och annat fint. Jag har nog frossat i knäck idag, för första och sista gången i år. Eller ja, kanske inte sista, men det känns så nu! Fredriks föräldrar kom förbi, Bennie var där med Cissi & lille Elliot, Hampus med Emelie och så resten av familjen. Vi jobbade också, såklart, men jag hann ändå gå runt och kika. Jag införskaffade mig två nya löstéer, Tomten och Adventsmys hette dem. Efter marknaden följde alla med upp till oss, drack lite kaffe och pratade strunt ett tag.

Nu har jag damsugat, strykt gardiner, diskat, torkat och dammat. Allt är superduperfint nu, rent och snyggt! Dessutom är det riktig julstämningn nu när granen är uppe och allt annat julpynt. Jag kan slappna av och ligger i soffan tillsammans med min babe. Jag dricker te och vi tittar på Entourage (:
Snart är det läggdags och imorgon skola igen. Sista veckan, sen är allt som har med skola att göra över för mig.



Nya julstjärnor (blommorna) och en adventsstjärna i fönstret.



Vardagsrummet nydamsugat och så har vi kalsongmannen själv, han som jag älskar mer än allt!


Min fina "julkula", en sko i glas, som Fredrik köpte till mig. Söte !



Bild från förra söndagen och andra advents-frukosten. Fruktsallad ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0