Juldagen i all ära..

Vännerna mina som är arton fyllda år och över festar ikväll. Jag sitter vid skrivbordet, njuter av att vara hemma & tänker tillbaka på gårdagen under tiden jag knappar på tangenterna med jobbet. Jag har precis slutat och håller på att ladda över bilder från kameran hit över.

I vilket fall som helst. I onsdags åkte vi hem till familjen Murray för att ha lite extra julafton. Vi åt supergott julbord, ost & kex, drack chili/chokladglögg och spelade på bingolotto. Tyvärr har ingen utav oss den där extra turen, så någon vinst blev det inte. Dock ser jag den otroligt trevliga kvällen som en vinst! Vi sov där och på julaftons morgon fick vi hemkokt risgrynsgröt och skinkmacka. Jag ringde och sjöng för papssen min också, som fyllde 47 år. Vi gjorde oss i ordning efter julfrukosten och satte oss sedan i sofforna och spelade alias medan vi väntade på att tiden skulle gå. Vid halv ett var det time för julklappar. Jag fick vara "tomte", så jag drog på mig tomteluvan och delade ut paketen som låg fint under granen. Jag fick en superfin handmålad skål och en biobiljett av Fredriks föräldrar, en bok - "Skönhetsbibeln" av Fredrik, en Marschoklad av Fredriks lillebror Simon och så fick jag och Fredrik en filt med kattmotiv tillsammans av hans föräldrar. Så himla fina presenter och jag blev jätteglad!
Efter paketöppningen fikade vi lite och sedan var det time att åka vidare till nästa familj.

Vi svängde förbi hemma i huset och lämnade katterna innan vi åkte hem till mina föräldrar. Hämtade alla julklapparna som skulle dit och så.

När vi kom fram stod julmaten på bordet och Kalle Anka skulle precis börja. Vi tog mat, drack vin, tittade på när den galna fågeln störde Kalle och när tomten lyfte med renarna. Jag älskar julstämningen som är på julafton. Kalle Anka, julmat, julgodis, musiken och att familjen är samlad. Vi skålade för pappan min också.
Efter Kalle Anka var det dags för ännu fler julklappar. Ludwig och mamma fick vara "tomtar" där ute och soffan fylldes med paket. Ännu fler paket öppnades och jag måste säga att det var riktigt fina i år. Jag blev jätteglad! Jag fick en ny akustisk gitarr (svart och vit med stålsträngar!!!!), en päls av Fredrik, örhängen & armband, pengar, ansiktsmasserare, mikrofiberhandduk till håret, en klarröd jättefin väska, parfym, tights och sist men inte minst - EN IPHONE! En vit 8 GB som kommer på posten på måndag . Lycka!

Under kvällen spelade vi pappas nya spel D'Jay, så jäklar kul att vi inte ville sluta. Pappa & Ludde vann hela tiden! Vid tre blev det läggdags efter en helt underbar julafton . Tack allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0