Inget jullov för mig!

Jag har skjutit fram mitt jullov, till januari. Sitter vid skrivbordet och jobbar som en tok just nu, har dock tagit en halvtimmes paus. Eftersom att jag måste bli klar med SFKM's uppgifter innan nyår har jag massor att göra. Dessutom har jag lektion ikväll vid åtta och måste fortsätta plugga på Basmedicinen. Hujedamej!

Det som är så skönt med jobbet är att varje timme ramlar det in 150 kronor extra på kontot. Jag måste erkänna att det är pengarna som får mig att fortsätta, annars hade jag nog dött. 150 kronor är inte speciellt dålig, inte sant?

I vilket fall som helst, så blir det jobb nu alla dagar utom julafton, såklart. Jag måste stiga upp tidigt och sätta mig i det kalla rummet där katterna sover och knappra på tangenterna. Mitt jullov är som jag skrev ovan, uppskjutet till 1 januari då vi tar flyget till Kanarieöarna och hem till Corralejo i två veckor. Jag längtar så jag spricker! Det blir en lugn nyårsafton eftersom att vi åker från Malmö vid tio i nio på morgonen den 1.

Nu ska jag koka mig lite te och sätta mig framför brasan i tjugo minuter för att värma mig. Jag är så kall att det inte går att beskriva. Värmen når inte riktigt hit, tyvärr.
Ciao ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0