Gör det som gör dig lycklig

"Jag känner att om man följer det som jag kallar sin inre lycka - det som verkligen finns djupt nere i maggropen och som är själva ens liv - öppnas dörrarna. Det gör de!"
Joseph Campbell

Vad är ett lyckligt liv för dig?
Det här är vad jag vill skapa med mitt liv:
Jag stiger upp tidigt på morgonen, där Fredrik fortfarande ligger och sover bredvid mig. Jag väcker honom och vi tar en lång promenad tillsammans med barnen. När jag kommer hem äter jag frukost, kör mina två barn till dagis/skolan och åker sedan till min lokal där jag driver mitt kom-i-formföretag. Jag hjälper mina klienter med kostschema, träningsschema, inre harmoni, massage och aurveda-inspirerade vardagstips för att de ska nå det mål de siktar mot. På lunchen äter jag en god sallad och planerar förväntat inför hälsoresan som ska ta vid kommande veckan. En grupp på femton personer ska tillsammans med mig och Fredrik åka till Kanarieöarna för en riktigt hälsoinspirerande vecka med vulkancykling, strandlöpning och annat. Senare på eftermiddagen sätter jag mig i lugn och ro på mitt kontor och skriver på en bok som ska publiceras. Vi har ett hus på Fuerteventura och ett hus i Göteborgs skärgård, som vi själva har designat. Jag mår bra psykiskt och är i god form fysiskt. Jag tjänar bra med pengar och har råd att resa till de platser jag vill besöka, tillsammans med Fredrik och våra barn.
  Livets spel handlar om balans. Det handlar om att upptäcka vad man älskar att göra och sedan tjäna andra genom att göra det. Det handlar om göra arbete som man passar för och som ger något i gengäld. Det handlar om att bry sig om sina närmaste - kollegor, barn, föräldrar, syskon... Att leva ett lycksaligt liv handlar om att upptäcka och förbli trogen det som den inre rösten säger att man föddes till. Det är också modet att leva livet med glädje och passion. 
  Ni får nu inte tro att alla bekymmer och felaktigheter kommer försvinna så fort ni börjar lita på er intution. En del av att vara människa är att ha med och motgångar. Det är normalt att känna sig ängslig och nervös inför en stor händelse, eller orolig och ledsen om man får sparken från jobbet. Det är mänskligt att fela, det är mänskligt att sörja. Våra känslor är en del av det vi är här för att lära oss något av. De är också en del av vår andlighet, och när vi lär oss välkomna dem börjar vi också läkas.
  Intutionen leder alltid vägen till ett liv i balans, frid och förståelse. När du lyssnar till den och förlitar dig på dess visdom (som faktiskt är din egen) förvandlas hela livet. Den pekar mot den väg du kan följa för att röra dig mot den plats du vill komma. Men, hur ska man vara säker på att man följer sin intution mot det liv man vill ha eller om det bara är önsketänkande?
  Äkta intution får oss att känna lugn. Den kommer, som jag nämnt förut, men sin infomation på ett medkännande, kärleksfullt sätt, med säkerhet och visshet. När du vägleds från själens djupaste vrår att göra en förändring i livet märker du det. Du känner själv när svaret på dina frågor känns rätt, och du känner det på ditt eget sätt.

Om du fortsätter läsa dessa delar med bilden av ditt idealliv i bakhuvudet kan du hålla dessa saker i minnet och upptäcka på vilka sätt din inre vägledning ger dig klartecken. Förmågan att lyssna till den inre rösten är ovärderlig. När du lär dig kontakta den och be om råd och vägledning belönas du med en ständigt ökande känsla av klarhet och riktning som gör det möjligt för dig att uppfylla hjärtats önskningar. Den leder dig inte fel.

Dagens intutionsövning är att skapa dig ett idealliv. Ett av intuitonens sätt att tala till oss är just genom lycksalighet. När du är nöjd med något eller bara njuter av att tänka på en viss sak är detta ett meddelande av intutionen; "Gör mer av det här!".
Hur skulle ett lyckligt liv se ut eller kännas för dig?
  Slut ögonen och föreställ dig hur du lever det livet. Frammana så mycket känslor du kan i bilden. Förmågan att förverkliga drömmen har mycket att göra med din förmåga att känna ett flöde av klar, positiv energi inför det du vill skapa.
  Vänta med att försöka räkna ut hur du ska skapa ditt idealliv. När du föreställer dig, visualiserar och känner det, förlita dig på att du sänder ut en energi vibration till universum, som kan börja dra sig till det du eftertraktar.
  Lägg märke till om det uppstår några negativa tankar eller känslor när du föreställer dig det liv du vill ha. Även detta är värdefull information från intutionen som kan tyda på ett motstånd du måste undersöka.
  Ägna några minuter varje dag åt den här övningen. Du kommer snart märka hur du börjar attrahera det du önskar i livet.

Jag vill nu att du skriver ner i din intutionsdagbok, med fokus i frågan; "Hur ser mitt idealliv ut?".
- Upplever du att det är möjligt för dig att skapa detta nya liv? Om inte, skriv några meningar om varför du inte tror det. Vad är det som står i vägen?
- Är du beredd att försöka? Vad skulle du kunna göra för att öppna dig för möjligheten att du kan skapa ett liv som är mer roligt och njutbart?
- Om intutionen säger "ja" till dig, hur vet du det?
- Om intutionen säger "nej" till dig, hur vet du det?

När du är öppen för möjligheterna av ett nytt liv som passar dig som handen i handsken, börjar intutionen ge små ledtrådar, ingivelser och idéer om hur du kan börja gå i rätt riktning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0