Att blicka framåt...

Igår var det min absolut sista dag någonsin, på en vanlig skola. Jag firar inom mig, det känns skönt att äntligen bestämt sig för vad som är rätt och fel för mig själv.
Jag har gjort upp en plan i mitt huvud, en faktiskt otroligt bra plan som jag tror att jag kan lyckas med, redan i år. Varför ska man vänta när man vet att man kan ta sig framåt på en gång och rusa upp för framgångens backe utan några omöjliga hinder?

Jag ska gå Ayurveda-terapeut och massage-terapeut nu i vår, i sommar blir det poolbaren och efter sommaren, Fuerteventura. Där, jag vet att jag kan lyckas. Min idé kan slå igenom, och det vet jag så sant som mina föräldrar är mina föräldrar. Det finns ingen tvekan och jag vill verkligen ge ALLT för att få det här igenom. Jag vet, jag VET att jag kan och nu tänker jag verkligen göra det här.

Passionen finns där, målmedvetenheten finns där, drivandet framåt finns där och möjligheterna är stora. Aldrig tveka, bara göra. Det är så allt ska skötas, det är så man ska leva livet.
Om inte ångrar man sig i efterhand.

Framtiden är någonting ingen annan kan påverka än du själv, och varje dag kan du ta ett nytt steg på den väg du vill följa för att nå det mål och den destination du sedan ska stanna på. Varje steg är en bit mot den värld och det liv du vill leva i. Drömmar är inte ouppnåeliga och för första gången känner jag att jag har drivkraften att få det här att fungera.

Det kommer bli ett bra 2010.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0