Pili börjar plugga igen.

Jag och mina föräldrar håller på att styra upp en utbildning för mig nu. Jag vill sätta igång och plugga igen, så är det bara. Tanken är att jag ska gå en tre-årig gymnasielinje på distans där man själv bestämmer vilka ämnen man vill läsa (grundämnena är självklara). Man får lägga upp sina studier hur man vill, om det ska vara kort eller längre studietid beroende på hur duktig man vet att man är och vad man klarar. Jag kommer läsa grundämnena!
Under tiden som jag pluggar på det här distansgymnasiet är det tänkt att jag ska gå en ett-årig yrkesutbildning på Ölands folkhögskola utanför Färjestaden. Utbildningen heter Hälsa & livskvalitét, tryck på länken för att se vad man studerar.

Jag ser fram emot att börja plugga. Jag sa till mig själv att jag absolut inte skulle börja skolan igen när jag hoppade av från Häst & ridsport, men jag saknar det där med umgänge, klassrum och studier. Det får mig att pushas framåt och alltid ha någonting att göra. Har jag ett mål för något så kämpar jag för det, och nu under det här halvåret som jag inte har gjort ett skit, har jag bara blivit slö. Pili måste ta tag i sig själv och satsa, så hon gör det!

Att det handlar om träning och hälsa känns väldigt roligt också. Jag har förut inte riktigt vetat vad jag velat göra med livet utan bara hängt på det som kommit i min väg och tagit nya chanser. Att utbilda mig till hälsocoach och inom det mesta som har med hälsa och friskvård att göra, gör att jag har en framtid upplagd för mig. Dessutom kan man arbeta med hälsa och friskvård i alla olika länder så det spelar egentligen ingen roll vart jag befinner mig, vilket är ett stort plus.

Nu håller vi tummarna för att det här går igenom som vi har tänkt oss. Om alla pusselbitar faller på plats så börjar jag antagligen plugga efter min resa till Fuerteventura och kursen i anatomi samt fysiologi för människa i Göteborg.

Detta innebär även att det inte blir någon flytt till Fuerteventura för min del i höst. Ni människor som vet om att jag skulle flytta kommer väl antagligen chockas av denna drastiska förändring, men jag har kommit i underfund med att jag har hela livet på mig att flytta dit. Jag har dessutom träffat Fredrik, som har fått mig att vilja stanna kvar här i Kalmar/på Öland.
 
Nu står jag stadigt på jorden igen, och jag älskar den känslan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0