En underbar helg i Gävle!

I fredags åkte jag som ni redan vet, till Gävle.
Var framme på vandrarhemmet runt klockan halv sex. Jag checkade in oss och fixade lite i rummet, för att sedan gå och möta Jonas på stationen. Det var så OTROLIGT skönt att få träffa honom igen. Jag har saknat honom något enormt!
Vi gick tillbaka till vandrarhemmet, bäddade och pratade om allt mellan himmel och jord.
Runt klockan nio fixade vi till oss och gick ner till Gävle stad för att äta middag på någon restaurang. Vi gick in på Lam's terass, en helt underbar liten thailändsk restaurang. Supermysigt! Det blev trerätters med thailändska vårrullar, tre små rätter och friterad banan med glass. Vi satt nog i två timmar och bara tog det lugnt. Det är sjukt hur mycket man har att prata om, och hur roligt det kan vara att umgås med någon så som det är att umgås med Jonas. Jag trivs så otroligt bra i hans sällskap.
Efter middagen tog vi en promenad nere bland krogar och godisbutiker. Gick förbi Hemmakväll och köpte lite godis, och så köpte vi kycklingssubs på Subway som vi skulle ha till frukost morgonen efter.
Det var mycket folk ute, mycket folk på puberna och mycket liv. Dock var det bra liv, alla verkade glada. Ett tag tänkte jag att det var otroligt synd att man inte är arton, annars hade vi kunnat ta oss en cider när vi ändå var nere.

Vi gick tillbaka till vandrarhemmet och drog igång en film, 50 first dates. Jag älskar den filmen, den är riktigt bra.
Dock hackade den jättemycket och stannade upp helt mitt i filmen, så det blev att sova istället. Det skulle väl trots allt bli en lång lördag, så vi behövde sömn (trots att vi inte somnade förrän halv två).

Klockan halv fem nästa morgon ringde väckarklockan. Det var bara att ta smällen, stiga upp och fixa till sig litegrann inför idolkön. Tjocka jackan åkte på också.
Klockan halv sex var vi på plats utanför Gasklockorna i Gävles ena industriområde. Vi stod väldigt långt fram, så väntan skulle inte bli lång när vi väl kommit in till köuppdelningen. Trötta och frusna stod vi i utanför tills klockan slog halv nio. Vi blev insläppta på innergården och sprang in mellan alla staket. Klockan kvart i tio skulle de sätta igång med underhållning och filmning. Under den sista timmen roade jag mig med att titta på folk och kommentera massor. Tro nu inte att det var elaka saker. Där var allt mellan fint hår och konstigt klädval.
Det där med Idol är rätt kul på så sätt. Alla ser så sjukt olika ut. Vissa kommer i mjukisbrallor och osminkade med uppsatt hår, och går in på audition så, medan andra kommer överstylade med korta kjolar och högklackat. Alla har så olika tankar på hur det ska vara, och det är kul att se skillnaderna. Jag tjatade om det med stackars Jonas under hela köandet, så jag kan bara tänka mig hur trött han var på mig.

Klockan tolv släpptes vi in, vilket skulle varit klockan tio. Jag och Jonas kom in med det andra gänget. Vi hann kort och gott komma in, fylla i alla papper, äta upp min kycklingsub och sedan var det min tur. Väntan inomhus var inte alls lång, vilket kändes otroligt skönt.

Jag ska inte säga för mycket, men det gick riktigt bra på min audition. En sak kan jag säga, som jag är otroligt stolt över;
"Du är den bästa sångerskan hittills i Idol" .
Man bugar och bockar! Jag är så otroligt glad så det finns inte.
Eftersom att jag åker utomlands imorgon, så blir det Sthlm den 28onde istället för Gävle på onsdag. Ni får lista ut resultatet av min dag själva härifrån!

En glad Xandra och en (jag tror, lika glad) Jonas trallade ner mot stan igen. Vi satte oss vid hamnen och njöt utav det underbara vädret ett tag, innan vi begav oss mot vandrarhemmet. Jag skulle byta om (ovanligt) innan vi drog oss ner till stan för att äta middag. Klockan hade hunnit bli två, och det ända vi ätit var en Kycklingsub och godis. Vi båda behövde fylla på kistan. Vi gick ner och satte oss på en restaurang nere vid torget. Jag åt en supergod vegetarisk Canneloni, och Jonas beställde någon slags kycklingrätt med klyftpotatis. Supergod mat till ett ganska så dyrt pris, men det var värt pengarna!
Efter maten promenerade vi en runda i solen, sedan gick vi in på Coffeehouse för att sätta oss ner med en Chailatte.
Klockan halv sex gick min buss mot Falun, så ett ganska så jobbigt hejdå och några ledsna miner senare var jag ensam igen. Jag saknar honom redan!

Lördagkvällen spenderades hemma hos familjen Tunander tillsammans med pappa. Vi invigde våren med grillad kyckling, klyftpotatis och världens godaste sallad. Några glas vin blev också druckna.
Jag och Linn (Dottern i familjen, 7 år gammal) sjöng visor, pratade om hästar och bytte kompisarmband (hon fick ett utav mina hundra, som vi satte i en kedja då de inte passar på hennes arm). En mycket söt flicka som jag tycker jättemycket om.
Runt klockan halv elva körde vi till hotellet och gick och lade oss.

Nu sitter jag i bilen på väg mot Göteborg. Åt en helt underbar frukost i morse bestående utav crumbled eggs, bacon, keso och ett stort fat med bär och exotisk frukt. Även kaffe och färskpressad apelsinjuice. Tacka vet jag sviter!
Vi är i Göteborg om ca 4 timmar, där vi ska checka in på Landvetters hotell, sedan hämta upp min mor och bror på stationen. Imorgon bär det av till varmare breddgrader, sjukt underbart.

Här kommer lite bilder ifrån helgen .


Jag och pappa i bilen på väg till Gävle.


Kön inne på innergården vid Gasklockorna.


Fredrik Svahn och Peter Jihde utanför Gasklockorna.


Alice sjöng utanför Gasklockorna.


Njuter av vädret nere vid älven


Jonas min lapar sol.


Pili är glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0