En promenad gör susen för humöret!

Jag var ensam hemma idag. Mamma och pappa har varit på möten i Borgholm och lillebror går som vanligt i skolan.
Så, hur ska man fördriva tiden en hel dag här ute i skogen? Hästarna är på bete, så ingen ridning och ingen mockning. Solen var inte riktigt framme, den lurade bakom molnen, så ingen solning heller.
Jag tänkte vara effektiv, så jag tog tag i mig själv och städade hela huset. Från golv till tak! Så otroligt duktig är jag.

Sedan fick jag ett otroligt överraskande erbjudande från en vän i Borgholm. Han tog bilen ut, hit till skogen, för att hålla mig sällskap under eftermiddagen.
Vi tog en promenad ner till udden, då min vän är en otroligt duktig fotograf. Jag älskar hans bilder, så jag var glad att kunna bidra med lite av vår vackra natur! Vi var ute i mer än två timmar, mycket trevligt!
En otroligt trevlig eftermiddag måste jag säga. Det vill jag gärna göra om.

När han skulle hemåt joinade jag honom in till Kalmar för att möta upp Sofie och ta en latte på Café Corner. Är ni människor någon gång i Kalmar så tycker jag absolut att ni ska ta er dit. Det är det bästa cafét i hela stan. De har världens godaste kycklingsallader och otroligt god latte i olika smaker. De hade kunnat införa chai latte dock, men det är väl en helt annan femma!
Underbart ändå.

Sovatime tidigt ikväll, det är så det får bli. Nattiruffs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0